Ska Janet helt byta bransch???

Jag är bombsäker på att den frågan figurerat i en och annans huvud efter mitt lilla avslöjande igår om kvällen på såväl facebook som instagram! För den som ännu inte är medveten om min lilla nyhet kan jag därför berätta att jag i augusti kommer skola mig till att börja laga fransförlängningar… JAVISST! Du läste helt rätt!

F R A N S F Ö R L Ä N G N I N G A R!

Vill med detta inlägg dock tydliggöra ett och annat, främst för att jag mer än gärna vill dela med mig av mina planer inför hösten men även för att i ett tidigt skede säkerställa att alla får ta del av rätt information, med det menat sanningen. Rättare sagt ska ingen behöva höra till rykten som inte stämmer och till följd av det behöva grubbla kring frågetecken som uppstår! Här får ni läsa precis allt om vad jag, Janet, riktigt har på gångs!

Först och främst vill jag börja med att svara NEJ på den stora frågan angående byte av bransch. Jag har inga som helst planer på att lägga av med det som jag jobbat så hårt för att bygga upp! Jag brinner fortfarande för mitt jobb som fysioterapeut och personlig tränare och allt vad beträffar fysiskt och psykiskt välmående. Jag har redan datum fastslagna för hösten då jag kommer fortsätta fördjupa mig inom vissa specifika ämnen för dessa områden, samtidigt som jag jobbar på med fördjupande distansstudier i livsstil och hälsa. JL Fysio är min egen skapelse och mitt drömjobb. JAG ÄR JL Fysio.

Men det händer sig ibland att en känner sig tvungen att stänga en dörr för att kunna öppna en ny… Jag avslöjade i ett tidigare inlägg att jag stod inför stora svåra beslut, vilket för mig innebar att säga upp mig från Active Sport Club där jag jobbat som anställd i snart tre år. Detta är säkert också ett besked som får många att tappa hakan och genast börjar fundera vart jag nu ska ta vägen??? Och svaret på den frågan är INGENSTANS. Jag har allt sedan jag började jobba som anställd på Active även hyrt ett rum där för min privata verksamhet, alltså har det varit tre år av stenhårt arbete (och även många år före det) som såväl trogen arbetare som privatföretagare 24/7. Nu har jag dock kommit till ett skede då jag måste välja vad jag vill satsa på, alltså faller det ganska naturligt att jag väljer det privata som jag jobbat så hårt för att bygga upp och i framtiden även vill utveckla. Jag kommer alltså stanna kvar på Active Sport Club som hyresgäst och privatföretagare och fortfarande ha kvar mitt rum till höger om receptionen. Of course!!! Och JO! Jag kommer fortsätta hålla en del grupptimmar också!

Men hur i hela fridens dar har jag bestämt mig för att börja laga fransförlängningar då??? Mitt svar till det är FÖR ATT JAG VILL eftersom jag blev tillfrågad och gavs möjligheten. Jag har själv haft fransförlängningar i snart sex år (om inte sju) och har alltid fascinerats över hur de lagas men hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att jag själv skulle börja erbjuda tjänsten! Alla som känner mig vet att jag bär på en mycket kreativ sida alltså ser jag detta som min chans att kunna baka in lite mer kreativitet i mitt arbete. Fördelen med att vara företagare är att en själv kan välja vad en vill göra, alltså betyder det att en har alla möjligheter i världen att ge utlopp för sin mångsidighet. Jag tycker det är synd ifall en definierar sig själv som en viss typ av människa, liksom en inte skulle kunna göra annat än just det en har som huvudsyssla. Istället för att begränsa sig själv tycker jag att en ska vara öppen för olika alternativ och våga prova på något helt nytt, och det är just precis vad jag kommer göra nu i höst! Det är även ett sätt för mig att hålla mitt jobb utmanande och intressant, och med variation upprätthålls även gnistan för det en gör! Det blir aldrig tråkigt!

Så nu visste ni det! Och ifall det ändå kom att uppstå frågetecken får ni jätte gärna maila era frågor till mig! Jag svarar mer än gärna!

Puss på er!

 

 

Kommentera

