Det har vankats fest…

…denna helg vilket resulterade i att jag och sambon anlände hem kring kl.06:00 idag morse! En riktigt sjujedrans bra 50 årsfest var det måste jag säga, med dans och skratt hela lördagskvällen och natten lång. Klockan var kring 5:30 då sambon kom och meddelade mig om att taxin hade anlänt till festplatsen och att det således var dags att tacka för dansen och bege sig hemåt!

Under hemresan fick vi uppleva en helt underbar soluppgång som uppenbarade sig över Snappertunas många fält och åkrar, liksom också över Pojovikens vatten. Kändes riktigt synd att gå och lägga sig, men eftersom vi båda vid detta skede var rätt så utmattade så såg vi inte några andra alternativ. Båda somnade vi tvärt även om solen gassade in på oss genom fönstren i vardagsrummet som för tillfället även får fungera sovrum, för några gardiner har vi förstås fortfarande inte fått upp i huset även om det gått över en månad sedan vi flyttade in. No stress liksom!

Vi sov båda till kl.15:00 då vi släpade oss från sängen ut på vår gård där vi stationerade oss i vågrätt läge i solgasset. Vi lät timmarna flyta förbi, för ingen av oss hade bråttom någonstans, fixade till ett så kallat ”morgonmål” som vi också avnjöt i den varma eftermiddagssolen tills vi sedan tyckte att vi möjligen var tvungna att röra på oss lite grann då kvällen kom emot. Då traskade vi in till centrum över broarna där vi fick plats på en av Ekenäs mysiga strandbarer, avnjöt en varsin smakfull pizza, varpå vi begav oss hemåt via butiken och via mina föräldrar för att plocka med oss Smulan som varit hos dem på daghem över helgen.

En kan alltså inte klaga! Känner mig mer än utvilad och nöjd med denna härliga helg! Jovisst! Riktigt, riktigt nöjd är jag! Finns det något roligare än att få dansa liksom?!?!?! Och då menar jag ren, skär, traditionell dans till dansant musik! I just love it!

Nedan en bild av mig och sambon från igår där vi stod redo för en hel natts party, party! Riktigt stiliga var vi också, inte sant?

IMG_0382

Kommentera

