Ett gott skratt…

…ger möjligtvis inte ditt liv flera dagar men det ger garanterat dina dagar mera liv! Helgen som var gav en minsann många orsaker att skratta, och igår hade jag känslan av att vara fullkomligt uppladdad på energi! A good weekend well needed helt enkelt! Bilden tagen av Sofia beskriver så bra vilken asbra lördag jag hade exempelvis då Silje fixade till med brunch och sommar fest! OM jag längtar tillbaka!!!

På sistone har mina inlägg mestadels handlat om den aktuella renoveringen och flytten… Fortsättningsvis är det det samma som upptar mitt sinne och jag kan fortfarande inte påstå att det är någon dans på rosor! Nej för helvetet heller! Så där kort och gott kan jag bara avslöja att motgångar och otrevliga överraskningar fortsatt att uppenbara sig även vid det skedet då vi äntligen flyttade in förra fredagen. Nyfiken på vad som månne hänt, varsågoda att då lyssna på morgondagens poddavsnitt av Dynamiska duon där jag delar med mig av lite smått och gott.

Hursomhelst, liksom jag och Silje även konstaterar i det kommande poddavsnittet, så förlorar en bara på att tappa humöret. Visst känns livet jobbigt ibland, och för mig råkar detta nu vara en tid då det känns som om livet gång på gång testar mig, liksom någon där uppe just nu valt att sätta Janet inför prov och se vad jag riktigt går för. Men jag säger då bara, låt det komma! Ös på allt vad du har!!! Okej, senast idag satte jag mig ner på golvet och grät som ett litet barn samtidigt som jag ringde upp mamma för att bara vråla ut hur hopplöst allt med det här förbannade huset känns… Orsak? Jo, jag höll på att bygga ihop ett MALM lådskåp från Ikea, och även om jag följde ritningarna till punkt och pricka så spikade jag visst ändå fel och råkade lyfta lite opassligt så det uppkom en liten spricka på ett ställe. För stunden kändes det helt enkelt bara så frustrerande och eftersom det ju inte är det enda som gått snett på sistone så upplever jag att min toleransnivå är rätt så låg gentemot motgångar för tillfället.

Men vet ni, det är bara att stiga upp igen och sopa av sig skiten så bär det av vidare! Och vidare för mig är just i detta nu gymmet! Att lyfta lite skrot är för mig världens bästa terapi, och eftersom min koncentrationsnivå varit väldigt låg med allt som pågått under den senaste veckan kommer jag dessutom  slå ut mina aggressioner till det gamla LesMills BodyCombat programmet. Det nya som finns nedladdat på min dator får helt enkelt vänta tills det att kaoset i nya hemmet och i mitt huvud lite lagt sig!

High five!

2 thoughts on “Ett gott skratt…

Kommentera

