Bröst är kroppsdelar…

…liksom armbågar och knän men av någon underlig anledning gives kvinnans mjölkproduserande fettkuddar konstigt mycket mer uppmärksamhet. I dagens avsnitt av Dynamiska duon tar vi därför upp dessa ”ting” som nästan kan liknas vid guds gåvor till denna planet.  Hur kommer det sig att dessa utbuktningar på kvinnokroppen får så mycket uppmärksamhet??? Dessutom har samhället lyckats måla upp en hel massa ideal kring bröst, alltså deras form, storlek och ”nivå” på kroppen, vilket än en gång resulterat i att det som är naturligt sällan är ”det rätta”, och med naturligt menar jag alltså att ingens bröst ser likadana ut.

I mångt och mycket gives det en bild av att stora fylliga bröst skulle vara definitionen på kvinnlighet, vilket bland annat fått mig att stundvis stå framför spegeln och studera mina små med skepsis. Jag hör nämligen själv till den gruppen av kvinnor som utan problem kan täcka mina med endast en hand! En kan ju fundera hur det kommer sig att så många kvinnor upplever sig vara missnöjda med sina egna bröst? För inte nog med att en antingen har för små eller för stora bröst eller kanske att de hänger lite opassligt (kanske höger litet mer än vänster), dessutom är höger och vänster bröst kanske olika stora… LIKSOM DET VORE NÅGOT KONSTIGT MED DET!?!?

Okej, om jag själv fått välja skulle jag givit mig två vänster bröst eftersom jag själv föredrar mitt vänstra (jätte viktig information, I know, LOL!!!)… Men folket, det är väll ingen nyhet att höger och vänster kroppshalva inte ser exakt likadana ut? Eller?

Detta och mycket mer diskuterar jag och Silje i dagens avsnitt av Dynamiska duon. Intresserad, eller annars bara nyfiken, var då så god och lyssna på avsnittet här.

Lets talk about BOOBS baby!!!

Kommentera

