En HELT LEDIG lördag…

…hade jag igår gott folk! Låter kanske konstigt i någons öron, för hur svårt kan det egentligen vara att ens hålla en helt ledig lördag??? Men tro mig, det är inte alltid så lätt!

Liksom jag avslöjar i mitt senaste inlägg har livet bjudit på en hel del utmaningar och motgångar under den senaste tiden, främst arbetsrelaterade sådana. För mången företagare hör det vardagen till att hålla många bollar i rullning för att förtjäna sin inkomst, och det gäller bara att acceptera och ta emot smällarna som kommer oberoende hur orättvist det känns ibland. Hursomhelst så räcker det bara inte till att gå till jobbet kl.7/8 på morgonen och lämna jobbet kl.16/17 på eftermiddagen, utan då det är som brådast försöker en utnyttja all befintlig tid 24/7. För ifall inte någon visste så är allt det arbete som syns, alltså det som är kul så som själva klient arbetet och grupptimmarna, bara en bråkdel av verkligheten. Bakom kulisserna gömmer det sig en hel massa annat arbete, och då inte bara förberedande arbete för ovannämnda!

Med detta skrivet strävar jag absolut inte efter att någon ska tycka synd om mig eftersom detta liv är mitt eget val. För hur mycket det än kan tära på mitt humör ibland så vet jag ändå att jag inte vill byta det mot något annat! Alla har vi våra ups and downs, inte sant? Och det är då det gäller att inse fakta och ta en liten andningspaus, liksom jag gjorde igår!

Som inledning för min lediga lördag kom jag fredagkvällen hem och kastade mig i soffan framför teven och bara slötittade på en film smuttande på ett glas rött. Resultat: Janet somnade i soffan före kl.22. Lördagsmorgonen sov jag sedan tills jag vaknade, rättare sagt utan att vakna till någon väckarklocka, varpå jag stannade kvar i sängen och bara slappade en stund tills jag kände för att stiga upp. Morgonmålet avnjöt jag i lugn och ro, helt oberörd över att klockan tickade och redan påstod sig vara förmiddag.

Smulans långpromenad åkte vi in till Karis för att avnjuta och passade på samma gång på att vända in hos ett par bekanta på lite toast och glass då vi råkade ha vägarna förbi… Och jo, Smulan tog som vanligt för sig och njöt av en lyxig tupplur på samma gång.

Från Karis bar det vidare av in till Ekenäs för ett unnat gympass med mor, även det helt oberoende av vad klockan visade! Helt makalöst att träna utan en thight tidtabell ibland!

Efter träningen kände jag för att fixa till något riktigt gott att äta till kvällen så det fick bli en sväng via affären och sedan hem till köket! Pasta carbonara stod det på menyn och passade på att slå två flugor i en smäll genom att ge mitt hår en liten kokosolje behandling medans jag kockade, diskade och bykte… jovisst, allt på samma gång!

Idag, söndag, känner jag mig åter fylld av energi och är redo att ta tag i arbetet igen! Främst på listan har jag att förbereda en fyra timmar lång föreläsning/lektion som jag kommer hålla för en grupp lokalvårdar studeranden inkommande tisdag! Uppiggande med lite annat utöver det vanliga  måste jag säga! Janet is back on fire!!!

Kommentera

