Denna dags lycka…

…var att få promenera i solsken tillsammans med vovvarna! Kan inte minnas när jag senast skulle känt solens ljus värma mot mina kinder…? Det var nästan så att det kliade i hyn av fräknarnas försök att göra comeback efter det långa mörkret som denna vinter delat med sig av… En ytterst makalös känsla vill jag påstå! Tänk så mycket bara lite solsken kan göra!!!

What more? Låter kanske konstigt men upplever att vecka efter vecka bara glidit (nästan obemärkt) förbi! Det beskriver säkert rätt så bra tempot jag fortsättningsvis hållit på arbetsfronten, dock utan klagan!!! Har nämligen på sistone fått arbeta med sådant som jag håller lite extra kärt, sådant som ger mig lite extra pirr i magen samtidigt som jag ändå njuter till fullo!

Liksom jag skrev om i det senaste inlägget var det jag som stod för en föreläsning på Active Sport Clubs öppet hus nu i lördags! Inför föreläsningen var jag rätt så nervös, främst eftersom jag inte riktigt hade haft tid över för desto mer förberedelser. Dessutom kändes det helt hopplöst att på 45 minuter hinna förmedla något vettigt budskap angående rubriken jag hade… Känner dock att jag fick till det rätt så bra trots allt, och är tacksam för all den positiva feedback jag fått mottaga efteråt! Mina åhörare lyssnade faktiskt och tog till sig av det jag hade att berätta! Stay real and Keep it simple! 

Men mest eld och lågor just nu är jag nog för Actives livsstils-/viktgrupp som gick av stapeln igår! Igår träffades hela gruppen för första gången, ett härligt gäng på elva deltagare! Om det är något som jag verkligen brinner för så är det förmedlandet av en sund livsstil i form av att lära ut, motivera, peppa och stötta, såväl individuellt som i grupp. Det som gör denna kurs speciell är att den kommer pågå i 19 veckor, alltså längtar jag redan efter att få se var alla kommer stå vid kursens avslut! Helt underbart! !! Det bubblar i hela mig!!!

Detta och en hel del annat är alltså pågångs! Så mycket att jag inte ens hinner snegla mot mitt hus som börjar ha nedre våningen inflyttningklart! Men vad är det vidare, en tar en sak i taget så ordnar det sig nog!

Good night People! !!

Kommentera

