Ett annorlunda nyår…

Så var det 2017! Det nya året ”firade” jag in i förkylningens tecken, alltså gick det så lugnt till som bara är möjligt. .. Eller nåja, jag gjorde ju faktiskt ett besök till poli kliniken, ifall det skulle liva upp hela min ”vad gjorde du på nyåret”-story…hahaaaa. .. skämt åsido!

Inget vidare med det! Till poli kliniken var jag tvungen att åka eftersom jag på fredagen fick ett ordentligt återfall av förkylningen jag insjuknat i på tisdagen. Då jag på torsdagen var näst intill återställd efter att stegringen lagt sig på onsdag eftermiddag tyckte jag att jag var fit for fight för att köra en kort dag på jobbet fredagen innan nyår… Men så tyckte dock inte förkylningen som kom att blomma upp på nytt, och dessutom värre än tidigare! Febern slog skyhögt och bänkade mig totalt, och den förblev hög ända till lördag eftermiddag/kväll då min mor körde mig till sjukhuset för en liten koll. Tackar högre makter för att det inte visade på något värre i bobba-väg varför jag bara uppmanades vila och gärna stanna hemma en extra dag från jobbet för att säkerställa att kroppen får den återhämtning den behöver! Så här ligger jag med min trogne vän vid min sida och kan konstatera att jag denna natt faktiskt fått sova ostört och vaknade med en känsla av att vara utvilad! Det är en känsla värt att hurra för, och kroppen min börjar ge vibbar i stil med styv och stel rygg och axlar vilket minsann tyder på att det börjar räcka till med den här vågräta ställningen. 

Det är med en viss spänning jag ser framemot att imorgon återvända på jobb, främst eftersom det var länge sen jag sist varit ur spel såhär länge och jag vet att jag kommer ha mycket att ta itu med! Som sagt, den där to do -listan som jag hade sammanställt för förra veckan har knappast blivit kortare medans jag legat hemma under täcket… alltså gäller det att komma igång igen genom att först se över vad som finns att göra, prioritera och sedan planera, varifrån lönar det sig att börja. Imorgon ska jag dessutom hålla mina första jumpa timmar sedan det att jag lade mig sjuk, något som alltid känns smått nervöst eftersom kroppen redan efter ett såhär kort nederlag känns helt förtvinad och koordinationssinnet totalt rubbat. Därför är det bara att köra så en så snabbt som möjligt kommer back in the game!

Men vad har jag egentligen för förväntningar på det nya året? I ärlighetens namn så vet jag inte riktigt vad jag ska våga hoppas på efter att 2016 nu passerat och jag bara kan konstatera att det var ett år fyllt av allehanda känslor, tankar och funderingar. Under 2016 stötte jag på många stunder av förtvivlan och uppgivenhet och med det också känslan av att vara vilse, som om jag vid flera tillfällen tappade fokus och kontakten med mitt mål. Stundvis kändes det också som om jag inte över huvudtaget hade något mål och det kom att lämna mig helt tafatt och handlingsförlamad, något som också gör sitt för att skapa frustration. .. En kommer på sig själv med att fundera ifall en alls är inne på rätt linje!

Men bortsett från all denna frustration så förde trots allt 2016 också goda ting med sig, liksom nya bekantskaper och återförening med de gamla goda vännerna! Jag och Silje har hittat tillbaka till varandra mer än någonsin tidigare och vårt gemensamma projekt med podden Den dynamiska duon – i ärlighetens namn kom faktiskt att ge mitt 2016 ett riktigt bra avslut! Så med det som avslutning på förra året vill jag hoppas att det fortsätter ha effekt på mitt 2017, och skulle gärna vilja tro att det kommer bli ett år som jag verkligen kan kalla mitt! Det blir vad en gör det till tänker du säkert nu men folket tro mig, det är inte alltid bara den egna inställningen som är avgörande då du inte ensam påverkar allt det som sker! Men jovisst, låt oss inte tappa den positiva inställningen för det är den som driver oss framåt och tillåter oss drömma större än vad vi själva är!

Välkommen 2017!

Kommentera

