Back on track. ..

Eller så inte! Här ligger jag, lika däckad som jag gjort hela dagen fram tills nu. Vad var det riktigt som hände??? Jag som var så full av energi igår och utvilad efter julhelgen som spenderats i lugnaste lugn… What went wrong

Okej. .. låt oss skippa dramatiken! Inget har gått fel, jag har bara blivit sjuk igen! Denna gång slog dock förkylning totalt undan benen för mig och däckade mig totalt! Halsont, öronvärk och feber med en sjudundrans värk i kroppen och rysningar som går genom märg och ben… Rätt så överraskande med tanke på energinivån jag hade igår men på sätt och vis känner jag att jag har mig själv att skylla.

Det var nämligen bara någon vecka sedan jag senast var förkyld, men i och med omständigheterna just då måste jag erkänna att jag inte gav mig tiden för att vila! För dumt huvud får kroppen lida kan en väll säga, och sedan dess har jag känt att kroppen inte riktigt återhämtat sig. Den har snarare gått på halvvarv vilket inneburit att då jag tvingat mig genom arbetsdagarna har det hela varit mycket mer energikrävande än tidigare. .. Något som lätt också tär på ens humör kan jag lova då energin inte heller vill hinna till för att ta hand om sig själv vad beträffar kost och träning. Allt blir med andra ord lidande vilket i sin tur orsakar en inre stress som hos mig ger upphov till ett enormt sötsug som jag har mycket svårt att få bukt på, en kan konstatera att en ond cirkel har fötts. För inte nog med det, det stora sockerintaget gör sig väl påmint i form av en mindre välmående hy med enorma finnar som en mer än väl skulle klara sig utan…

Så vad ska jag göra åt det här? Jo, jag ska vårda min kropp med kärlek så att jag hoppeligen kan träda in i 2017 frisk och kry och påriktigt vara back on track! Mycket vila, sömn, vätska och sund kost är vad jag prioriterar just nu. Frisk luft gör även gott, men eftersom benen förtillfället ej bär så att jag ens klarar av att ta ut hunden för att sköta sina bestyr så får det mer än väl vänta. Likaså får den to do lista som jag igår så ivrigt sammanställde för denna vecka vänta där den ligger i kalendern.

Så vad lär sig en av det här? Kanske att en bör lyssna till sin kropp och inte tro att en kan styra dess signaler… Var och en är herre över sin kropp, liksom var och en bär ansvaret för att vårda sin kropp med största möjliga kärlek. .. För tyvärr tilldelas vi bara en kropp per knopp i detta liv, sad but true! 

One thought on “Back on track. ..

Kommentera

