Snöyra i sinnet

I Ekenäs har det under det senaste dygnet fallit en hel del snö vilket nu pryder skog och mark. Uppiggande tycker jag eftersom snön lyser upp det annars så djupa höstmörkret. Roar mig dessutom lite över det kaos som genast sprids då första snön faller och mången inte bytt till vinterdäck . .. Liksom det vore någon nyhet att det kan snöa i Finland… Fniss!

Snöyra har det även varit mellan öronen på mig kan jag ärligt talat medge. Fortsättningsvis har jag haft en hel del på agendan och har levt var dag enligt min kalender. Är dock tacksam över att vara sysselsatt eftersom jag fungerar bäst då jag har att göra. För att hålla ordning i hjärnkontoret mitt har jag skrivet to do lappar som jag klistrat in i kalendern. På det viset kan jag rangordna mina uppgifter enligt prioritering medans jag inte riskerar glömma något, samt att det bara känns så otroligt kiva då en kan bocka av utförda uppgifter och sedan kan skrutta ihop lappen eller riva den i minimala bitar! En riktig vinnarkänsla vill jag påstå!

Dock har skrivandet här fått lida! Jag har flera gånger satt mig ner med inställningen att skriva något men bara kunnat konstatera att jag inte funnit ett passligt ämne… Så hoppas kunna producera något mer givande i nästa inlägg, och vore tacksam för tips på ämnen! Vad vill ni veta? Vad vill ni läsa?

Till och med bilder lider jag brist på! Vill dock dela med mig av en speciell bild som knäpptes förra helgen under invigningen av Siljes nyrenoverade badrum! På bilden kan ni se Treklövern som sammanstrålade efter ett  mycket långt uppehåll. Goda minnen värmer, verkligen!

Kommentera

