Änglahund

Många upplever att det känns svårt att kunna koppla av då vardagen spinner på som mest. Med jobb, husrenovering,  kurser och övriga vardagssysslor hör jag själv till en av dem och jag gör mitt bästa för att ibland hitta en eller annan lucka för lite avkoppling.

I det senaste har jag genast från tidiga morgonen haft välplanerade minutscheman sju dagar i veckan för att få vardagen att gå ihop. Till min personlighet är jag en ”organiserare” och har alla tider haft mycket på gångs eftersom jag njuter av då det händer, att göra, skapa och lära mig nya saker. Ibland måste dock ändå också jag ta lite time out.

Denna morgon kände jag mig lite borttappad eftersom jag av vana var tidigt uppe och av rutin skötte undan mina morgonsysslor i samma takt som tidigare. Dock hade jag en känsla av att det inte fanns en orsak till att ”stressa” eller ”ha bråttom” denna morgon, varför jag tog mig tiden att kasta mig på sofflocket för liten stund. Konfunderad hade jag ändå svårt att koppla av,  ett tydligt tecken på att det för tillfället spinner på i en och samma hastighet mellan öronen på mig…

Men så kryper min lilla Smulan upp i famnen på mig och lägger sig till ro med sitt huvud mot min kind. Det kändes som om det var hennes sätt att säga koppla av, ta det lugnt, den här morgonen har vi inte bråttom någonstans. Av hennes värme i min famn fick även jag ro och tillsammans låg vi och myste i soffan en god stund innan vi begav oss in mot Ekenäs för en promenad i regnvädret. Detta kommer minsann att bli en bra dag!

För mig innebär avkoppling att träna eller som denna morgon att bara vara i mitt eget och min hunds sällskap.
När tog Du dig själv tiden senast att bara koppla av? Och vad innebär avkoppling för Dig? 

2 thoughts on “Änglahund

  1. Koppla av ,e just som du skriver .Med en Eller två hundar .Ut i Skog och Mark där Dom får rusa fritt.Finns int nå bättre sätt att koppla av.Men åt gosa i soffan/sängen Med en hund ,Finns det nå mjukare och varmare?Kanske frun men d e int rktig samma sak.

    Gilla

Kommentera

