Måndagslyx med ProPud

Tänkte måndagen till ära dela med mig av ett litet sundare mums alternativ till mellanmål eller kvällsmål! Jag lät mig inspireras av min föredetta arbetskollegas uppdatering på instagram där hon fixat till ett litet lyxigare mellanmål med ProPud som ingrediens, en ny favorit som numera kan hittas i var och varannan mataffär här i Ekenäs! I S-market hittar en den på kylhyllan tillsammans med bl a kvarg och skyr.

Det som gör ProPud så speciell är dess goda smak och konsistens av choklad pudding trots dess låga kaloriinnehåll (72kcal/100g) och höga proteininnehåll (10g/100g). Dessutom är det en laktosfri produkt, med såväl kolhydrat- och fettmängden mycket låg, vilket också är riktigt huippu!

Det jag fixade till ikväll kallar jag själv för en bananwrap med ProPud och frukt! Själva wrappen lagade jag av en banan, ett helt ägg samt två äggvitor som jag mixade fluffigt med en nypa salt i en mixer. Fluffet stekte jag sedan i en stekpanna med lite smör på låg värme tills dess det stelnat till en plätt. Därefter lade jag plätten på en tallrik och smetade över halva innehållet från en ProPud – burk. Till på det strödde jag över halva plätten lite solrosfrön samt några halverade vindruvor, skivad kiwi och mandarin, varpå jag vek ihop det hela till en wrap. Skulle önskat få ringla över lite kokosflingor också, men eftersom jag inte råkade ha det hemma fick det bli kanel istället!

Riktigt mumsigt på ett nyttigt vis måste jag säga! Prova du också!

Kommentera

