Att våga sprida positiv energi

Igårkväll gick jag och lade mig med mycket positiv energi inom mig och vaknade imorse med enormt mycket mer glädje i hela mig, kropp och själ riktigt bubblar denna morgon! Det har varit en extra späckad vecka fylld av jobb och husrenovering. Jag har fått massor gjort och känner mig extra nöjd över vad jag lyckats åstadkomma för tillfället, vilket känns bra! Det är viktigt att under de brådaste tiderna kunna ge sig själv en klapp på axeln och säga bra jobbat JAG utan att behöva känna att en skryter med sig själv.

MEN för att hålla mig till ärligheten så kan jag medge att jag var allt annat än positiv gentemot mig själv då jag lämnade jobbet än en gång sent igårkväll. Den gångna veckan började lägga sina spår mellan öronen på mig och tankar som äntligen är det fredag imorgon började trycka på. Framför mig för kvällen väntade ännu en sväng via butiken och matförberedelser för idag som liksom de andra dagarna denna vecka kommer vara intensiv. Små sysslor som kan bli så stora och tunga med ett negativt tänke. 

Men till min stora lycka träffade jag på A som betjänade mig i butikskassan. Att mötas av ett stort leende då klockan är 21:30 och en står i matkassan efter en lång dag är guld värt och att dessutom få höra att det är roligt att läsa ens blogginlägg är än mer upplyftande! Detta resulterade i att jag lätt bar iväg hemåt med mina matkassar och lätt fixade klart mat för idag. Jag till och med diskade utan några större problem kl.23:00. Och som solen vaknade jag denna morgon kl.5:00 trots att ösregnet piskade taket.

Mitt syfte med detta inlägg är att en inte ska hålla tillbaka positiva tankar och åsikter som rör en annan person. Berätta gärna för personen i fråga vad du tycker och du kan göra dennes dag så mycket bättre! 

STORT TACK till dig A! You made my day!

Kommentera

