Gyllene morgon & ett unnat gympass

Denna morgon bjöd minsann på solsken! Trots att termometern bara visade +1 °C kändes det inte så kyligt trots allt! Solen värmde både kropp och själ och gav naturen ett riktigt gyllene lyft, så bedårande att jag var tvungen att försöka fånga det på bild! Gissa om hundarna blev nervösa då de var tvungna att vänta stup i kvarten. ..

För övrigt har detta varit min ”ledigaste” dag på länge vilket inneburit att jag bara haft bokningar under förmiddagen. Övriga tiden har jag haft reserverad för datajobb och studier men även ett väl unnat gympass. 

Eftersom jag på sistone dragit en hel del gruppgympa-pass har jag istället fått lägga åt sidan den egna träningen, detta för att inte överbelasta kroppen. Visst har jag hunnit med några korta och lätta gymträningar men endast med upprätthållande syfte, vilket inneburit övningar med mycket mild belastning och motstånd enligt mina mått.

Idag unnade jag mig remot ett riktigt ordentligt styrketräningspass för ben, ländrygg och rumpa! Som huvudövning, alltså den övningen jag körde först och tyngst, hade jag min största favorit, marklyft. Oj vad jag njöt! Ifall det finns intresse kan jag beskriva hela passet i ett skillt inlägg. Någon som är nyfiken? 

Kommentera

