Fredag och social omsorg 

Som jag redan klargjort tidigare har jag haft en hel del pågångs under de två senaste veckorna i och med höstens intåg. Under sådana här perioder händer det lätt att jag tappar bort mig i tiden. Jag kan ha noll koll på vad det är för dag, detta eftersom jag jobbar oberoende om det är vardag eller veckoslut. Exempelvis önskade jag alla deltagare att ha en trevlig fortsatt torsdag kväll då vi avslutat en session BodyCombat i tisdags. .. Ups!

Men sanningen är att jag trivs bäst då det är fart och fläng, och jag tar gärna ut det yttersta av var dag. Dock vill det sociala livet bli lidande, varför jag för denna höst lagt som mål att bli bättre på att vårda också den biten som är så viktig med tanke på hälsa och välmående.

Därför, eftersom jag idag lyckades hålla en aningen längre lunchpaus än vanligt, tog jag tillfället i akt att hälsa på en god vän över en kopp kaffe. Visst är det bra underligt hur svårt det kan vara att bara skicka ett mess skulle du ha tid med en kaffe? En tycker att det inte finns tid, men helt klart handlar det om att prioritera. 

Efter avslutad arbetsdag hade jag och min partner in crime Silje after work dinner dejt på Motellet. Dejten var mer än välbehövlig, och endorfinerna bubblade i oss där vi satt och gapskrattade till gamla minnen och bilder från 6-7 år tillbaka. En riktig batteriladdning för morgondagens hinderbanelopp vill jag lugnt påstå! 

Utöver laddningen av alla lyckohormon så kan en väll också säga att det blev en rejäl fyllning av kolhydratsdepåerna! Underbart gott, och självklart godare i gott sällskap! Vänskap kräver omsorg och är definitivt lönt att investera tid på!

Kommentera

