Veckans pirr och lyckorus

Jag har måndag, tisdag och onsdag denna vecka ännu haft semester från halvtidstjänsten jag har på Active Sport Club och således haft möjligheten att forma arbetsdagarna med det privata arbetet lite mera enligt mina egna önskemål. Således passade jag igår på att åka till gymmet Sportfigur i Karis för första gången på mycket länge.

Under helgen meddelade jag Krissu, ägarinnan av gymmet, angående mina lediga tider denna vecka. Det tog inte länge så fick jag svar med en förfrågan om jag skulle vilja hålla en timme LesMills BodyComat på tisdagskvällen. Absolut ville jag ju det svarade jag, och kände genast ett pirr i magen. Tro det eller ej, men rena tanken av att jag skulle hålla en combat-timme i Sportfigur gjorde mig nervös, vilket låter helt absurt med tanke på att jag dragit timmar där 7-8 år innan jag började jobba heltid för Active Sport Club i augusti 2014. Och desto närmare klockan tickade mot att jag skulle starta mot Karis, desto nervösare blev jag! Hur kunde detta vara möjligt?

Tankar som bland annat tänk om ingen av ”mitt gamla gäng” kommer och oron över att inte kunna leverera en timme enligt förväntningarna gjorde mig riktigt yr i huvudet. Jag kunde inte minnas när jag senast upplevt en liknande nervositetskänsla för att göra entré framför en grupp, allra minst i en sal som är så välbekant från tidigare. Jag kunde till och med känna min puls då jag steg ur bilen på parkeringen.

Till all min lycka så släppte allt det nervösa i samma stund som jag klev in i den så familjära gymanläggningen. Jag välkomnades av en glad Krissu i receptionen, och en efter en droppade de sedan in, mitt gamla sprudlande Karis-gäng! Lyckan av att ses igen var ömsesidig, och tillsammans drog vi igenom combat-passet med bravur! Vilken känsla, vilket glöd, så HÄRLIGT! Jag som sällan får min puls att överstiga 168 nådde en puls på 174 (90% av maxpuls) vilket ganska bra beskriver känslan vi hade inne i salen.

unnamed

Min pulskurva från hela sessionen

 

Besöket i Karis gav mig ett riktigt upplyftande lyckorus som jag kommer leva länge på! Känslan jag hade då jag satte mig i bilen för att åka hem igen var helt fantastisk och allt det nervösa jag känt innan var som bortglömt! Känslan av att vara uppskattad värmde hela mig!

Med denna uppfriskning är jag fit for fight att imorgon återvända på Active Sport Clubs scen! Inleder dagen med att kl. 09:00 dra det nyaste programmet av Functional Moves som för tillfället är min absolut andra favorit av gruppgympa-pass (LesMills BodyCombat will forever and allways be number one)! En grundligare beskrivning av vad timmen bygger på och egentligen handlar om kommer jag att ge i ett separat inlägg senare!

unnamed

Kommentera

