Tankekraft

Vaknade min vana trogen tidigt imorse av väckarklockan för att inleda dagen med den sedvanliga hundpromenaden. Då jag stängt av alarmet kunde jag höra hur regnet rasade mot taket… Förfinat  tänkte jag ”Voj attan!!! Varför måste det regna nu igen!!!”…

Istället för att stiga upp ligger jag kvar i sängen, grabbar telefonen och börjar skrolla genom Facebook. Ganska direkt stöter jag på denna sköna personlighet i telefonrutan publicerat av Power of Positivity:

Jag stannade upp vid bilden för en kort stund, fnissade för mig själv av tanken på alla Captain Jack Sparrows lustigheter i de så populära pirat-filmerna, varpå jag skrollade vidare…

Men så började jag plötsligt fundera på texten som stod skriven vid kaptenens sida! Jag skrollade tillbaka, läste och upprepade mottot några gånger för mig själv i tankarna. Därefter kastade jag undan täcket, drog på mig kläderna och på det regnrocken,  spände på promenadskorna, kopplade jyckarna och traskade gladeligen ut i regnet som dessutom hunnit lätta vid detta skede.

Mitt syfte med detta inlägg är alltså att lyfta fram hur stor påverkan tankarna vi tänker har på vårt humör och på valen vi gör! Bara för att jag imorse upplevde regnet som ett jätte stort problem var det nära på att jag skulle skippat promenaden som både jag och hundarna mår så bra av. Skulle det varit värt det?  I don’t think so!

Kommentera

